суббота, 28 мая 2016 г.

Як досягти мети під час діалогу?

Як говорив французький письменник Ларошфуко:
 «Істинне красномовство полягає в тому,
щоб сказати все, що треба, але не більше»
У діловому спілкуванні часто виникають непорозуміння між колегами, діловими партнерами. Слід пам’ятати, що спілкування — це обмін інформацією, емоціями, переживаннями однієї людини іншій, це процес пізнання та самопізнання.
Розрізняють два шляхи передачі інформації:
 1) вербаліка – все, що стосується слів – швидкість мовлення, інтонація, паузи;
 2) невербаліка – пози, жести, міміка, артикуляція, погляд тощо.
Спробуємо з’ясувати, а що ж саме необхідно для того, щоб досягти мети у спілкуванні? Значну роль у досягненні мети під час спілкування відіграє дотримання правил культури спілкування. Так, до усного ділового мовлення ставляться такі вимоги:
1) точність у формулюванні думки, не двозначність;
2) логічність та лаконічність вираження думок;
3) відповідність між змістом і мовними засобами;
4) відповідність між мовними засобами та обставинами мовлення;
5) відповідність між мовними засобами та стилем викладу;
6) вживання сталих словосполучень, різноманітність мовних засобів;
7) нешаблонність у побудові висловлювання;
8) доречність мовних засобів;
9) виразність дикції, інтонація мовця.
Під час спілкування слід пам’ятати, що кожна людина є особистість і вимагає до себе поваги! Тому, спілкуйся з іншими так, як хочеш, щоб спілкувалися з вами!
На жаль, часто наші слова не співпадають з нашими думками. А неправдивість слів, як правило, відчувається! Слід бути чесними, правдивими! Нам ніколи не повірять, якщо ми будемо говорити неправду, бо ми видаємо себе через жести, інтонацію, емоції! Відвертість, чесність, відкритість – основа взаєморозуміння у будь-яких відношеннях!
Іноді ми говоримо, але не чуємо інших! Необхідно навчитися слухати, чути  й поважати думку іншого!
 Часто ми думаємо, проте не кажемо про що саме! У такому випадку діалогу не буде! Необхідно донести свої думки до апонента!
Слід більше спілкуватися з успішними людьми! Ці люди можуть мотивувати нас порадою, підтримкою, особистим успіхом.
Рекомендується перед спілкуванням з діловими партнерами вивчити предмет розмови досконало! Підготувати необхідні документи, відповіді на можливі питання.
Ми повинні навчитися переконувати співрозмовника! А це можна зробити  лише наводячи яскраві приклади із реального життя, аргументуючи власну точку зору! Ні в якому разі не слід переходити на крик, брутальну, ненормативну лексику! Психологи доводять, що під час крику, людина чує лише крик й зовсім не сприймає інформацію! Тому говорити слід чітко, переконливо, але тон не підвищувати!
Уміння «говорити» - полягає в тому, щоб донести свою інформацію опоненту! Необхідно визначити мету спілкування; вигоди – заради чого ми починаємо спілкування!
 Якщо йдете на співбесіду – варто подумати: а що ви будете мати, якщо пройдете цю співбесіду?
Пам’ятайте, що успіх перемовин  – це тоді, коли обидві сторони мають виграш! Спілкуйтеся й досягайте своєї мети!